در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی دلناز گچساران مطرح گردید:
تأکید مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد بر نقش کشتارگاههای صنعتی در ارتقا امنیت غذایی و بهبود کیفیت محصولات استحصالی
مدیرکل دامپزشکی استان ، با اشاره به اهمیت اجرای دقیق فعالیتهای بهداشتی در فرآیند کشتار، بر نقش مؤثر کشتارگاههای صنعتی در تأمین سلامت عمومی، ارتقای امنیت غذایی و بهبود کیفیت محصولات استحصالی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد، کرم چهارلنگ ، مدیرکل دامپزشکی استان شامگاه یکشنبه 24 خرداد ماه 1405 در بازدید مشترک مسئولین دامپزشکی و جهادکشاورزی استان از کشتارگاه صنعتی دلناز گچساران که روند فعالیت خود را به تازه گی آغاز کرده است با اعلام این مطلب گفت : اجرای دقیق فعالیتهای بهداشتی در فرآیند کشتار، کشتارگاه های صنعتی دام و طیور می توانند نقش بسزایی در تأمین سلامت عمومی، ارتقای امنیت غذایی و بهبود کیفیت محصولات استحصالی ایفا نمایند.
وی با بیان اینکه نظارتهای بهداشتی و قرنطینهای دامپزشکی از لحظه ورود دام تا مرحله استحصال محصولات ادامه دارد، اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی در کنار نظارت های شرعی در کشتارگاهها، ضمن کاهش مخاطرات بهداشتی و جلوگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام، زمینه تولید محصولات سالم، بهداشتی ، طیب و قابل اعتماد را برای مصرفکنندگان فراهم میکند.
مدیرکل دامپزشکی استان افزود: کشتارگاههای صنعتی با بهرهگیری از تجهیزات مناسب، رعایت دستورالعملهای بهداشتی و حضور ناظران دامپزشکی، نقش مهمی در ارتقای کیفیت لاشه، احشاء و سایر محصولات استحصالی دارند و این موضوع در نهایت به بهبود امنیت غذایی جامعه منجر میشود.
وی همچنین با قدردانی از مجموعه کشتارگاه صنعتی دلناز گچساران در رعایت ضوابط فنی و بهداشتی، خاطرنشان کرد: استمرار نظارتهای مستمر، آموزش نیروی انسانی و توسعه زیرساختهای بهداشتی از الزامات اصلی برای افزایش بهرهوری و ارتقای سطح سلامت در این واحدهاست.
چهارلنگ در پایان تأکید کرد: دامپزشکی با تمام ظرفیت در مسیر صیانت از سلامت مردم، کنترل بیماریها و تضمین کیفیت فرآوردههای خام دامی گام برمیدارد و همکاری بخش خصوصی در این زمینه، نقش تعیینکنندهای در تحقق اهداف امنیت غذایی دارد.
نظر دهید