به بهانه گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات:
قاطعیت و حاکمیت رویکرد سنتی در اداره مجموعهها، کمبود یا فقدان نیروهای متخصص، توجیهتراشی و از همه بدتر روزمرگی، عمده آسیبهای روابط عمومیها به شمار میروند...

۲۷ اردیبهشت ، روز ارتباطات و روابط عمومی را صمیمانه به تمامی فعالان صدیق و سختکوش عرصه ارتباطات و روابط عمومی و اطلاع رسانی تبریک گفته و برای همه همکارانم در این مسیر مهم ، استراتژیک و خطیر موفقیت روزافزون آرزو می نمایم.
روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمانها و دستگاههای اجرایی مختلف است که با هدف بهبود کیفیت خدمترسانی به مردم و ارتقای سطح ارتباطات با بخشهای مختلف یک جامعه ایجادشده است و در عصر حاضر وجود چنین تشکیلاتی آنهم در سطحی متعالی و برخوردار از روشهای پیشرفته و نوین برای ارتباط و اطلاعرسانی، امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.
رعایت چند اصل طلایی در فعالیت روابط عمومی ضروری مینماید، اصولی مانند مدیریت تعامل صحیح با مخاطب، رعایت اخلاق حرفهای و شفافیت؛ با این حال آنچه یک روابط عمومی را متمایز از دیگر بخشهای سازمان جلوه میدهد، آینده پژوهی و مهمتر از آن، آینده نگاری است به این معنا که آینده حرفهای یک سازمان، در گرو فعالیتی است که روابط عمومیها برای آن نقشه و طرح کار ریختهاند یا در کمترین میزان سهیم بودن در امور، نقش مهمی در تعیین چارچوبها و شیوههای تعاملی مجموعه ایفا کردهاند.
رسانه یکی از مهمترین ابزارهای روابط عمومی به شمار میرود، ابزاری چند بعدی و در عین حال بسیار اثرگذار، اما باید به دو پهلو بودن این ابزار هم توجه داشت و تعامل میان سازمانها و مخاطبانشان را به گونهای مدیریت کرد که همواره روی خوش رسانه به سازمان متبوع باشد هر چند این روی خوش، الزاما به معنای تعریف و تمجید نیست، بلکه حتی انتقادات سازنده و اندیشمندانه هم میتوانند منجر به تحقق اهداف سازمانها شوند.
قاطعیت و حاکمیت رویکرد سنتی در اداره مجموعهها، کمبود یا فقدان نیروهای متخصص، توجیهتراشی و از همه بدتر روزمرگی، عمده آسیبهای روابط عمومیها به شمار میروند و سهم مهلکی برای این واحدهای مهم سازمانی به شمار میروند، برای جلوگیری از تاثیرگذاری این چالشها، باید راهکارهای هوشمندانهای برای تحقق اهداف مهمی همچون ارتقا جایگاه سازمانی روابط عمومی، تغییر نگاه مدیران ارشد سازمانی به فعالیت روابط عمومیها و انتخاب مدیران و کارکنان متخصص و با تجربه را به عنوان سیاستهای سازمانی مد نظر قرار داد و بدین سان، آیندهای بهتر برای تمامی مجموعه رقم زد.
روز ارتباطات و روابط عمومی بهانهای است برای ارج نهادن به همت مثالزدنی مدیران، کارشناسان و کارکنان حوزه پرتلاطم روابط عمومی و تلاش شبانهروزی آنان در برابر امواج سهمگین شایعات، حاشیهها، بداخلاقیهای رسانهای، شبهات فضای مجازی، توقعات سازمانی و درعینحال تزریق آرامش به افکار عمومی جامعه با اطلاعرسانی بهموقع و شفاف.
در انتها امیدوارم مدیران دانا و فهیم برای گسترش فعالیت رسانه ای ، مطبوعاتی و روابط عمومی ها با ایجاد چتر حمایتی مناسب و بها دادن و ارزش گذاری به این بخش نسبت به رشد اطلاع رسانی در جامعه اقدام لازم نمایند. ان شاءاله
فرشاد حیدری
مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد
27 اردیبهشت 1400
نظر دهید